Thursday, July 2, 2015

美國獨立日所欣賞的歌

自由是個人可體驗的--這是美國人的最高價值--「我」擁有自由和尊嚴,也擁有主人翁式的責任感。他們很留意培養一種高尚的自我觀(Identity)!

下面是許多類似歌曲中的一首。歌手唱的是:他不怕失去一切而需要白手起家,因為在這塊自由的土地上,他有權利能夠重建自己的家園,這一切當然都感謝那些曾經為爭取這自由流血犧牲的戰士。



If tomorrow all the things were gone I'd worked for all my life
And I had to start again with just my children and my wife
I'd thank my lucky stars to be livin' here today
'Cause the flag still stands for freedom and they can't take that away

And I'm proud to be an American where as least I know I'm free
And I won't forget the men who died, who gave that right to me
And I'd gladly stand up next to you and defend her still today
'Cause there ain't no doubt I love this land God bless the USA

From the lakes of Minnesota, to the hills of Tennessee
Across the plains of Texas, from sea to shining sea
From Detroit down to Houston and New York to LA
Well, there's pride in every American heart
And it's time to stand and say that

And I'm proud to be an American where as least I know I'm free
And I won't forget the men who died, who gave that right to me
me And I'd gladly stand up next to you and defend her still today
'Cause there ain't no doubt I love this land God bless the USA

不過有人批評,一些美國人把這個偉大國家和神的國度混為一談了,好像愛國就是愛神的國。我不知道情況是否如此。有個Brandan Robertson特別撰文指出,神並沒有偏愛美國,基督的身體包含了世上的每個國家、族群。這個道理不是很明顯嗎?正如耶穌所說的:我的國不屬這世界;我的國若屬這世界,我的臣僕必要爭戰,使我不至於被交給猶太人。只是我的國不屬這世界。(約十八36)

No comments:

Post a Comment